Program Smart knižnice: vzdelávanie bez hraníc v znamení 3D svetov a XR technológií
Program Smart knižnice: vzdelávanie bez hraníc v znamení 3D svetov a XR technológií
Vzdelávací program Smart vzdelávanie v knižniciach bez hraníc sa pomaly, ale isto blíži k svojmu dokončeniu. Zrealizovali sme tretie pilotné školenie zo štyroch, ktoré bolo zamerané na 3D svety a XR technológie. Lektori z CVTI SR priniesli účastníkom v Moravskej zemskej knižnici v Brne množstvo zaujímavých informácií a praktických skúseností.

Úvod školenia účastníkov vtiahol do fascinujúceho sveta 3D technológií prostredníctvom interaktívneho kvízu na platforme Kahoot. Ako sa z reálneho objektu stáva virtuálny a ako presne funguje fotogrametria, vysvetlila teoretická prednáška. Tá účastníkov pripravila na praktické cvičenia. Vďaka aplikácii RealityScan si svoj vlastný objekt nielen zdigitalizovali, ale zároveň ho pripravili na 3D tlač v PrusaSlicer. Niektorí si dokonca odniesli aj vlastný vytlačený 3D model.
V druhej časti školenia sme sa venovali XR technológiám – zastrešujúcemu pojmu pre virtuálnu, rozšírenú a zmiešanú realitu. Knihovníkom sme predstavili možnosti využitia XR v kontexte vzdelávania, digital humanities a knižničnej praxe. Ukážky rôznych aplikácií a hier na zariadení Meta Quest 3 účastníkom priblížili potenciál tejto technológie.
Už čoskoro nás čaká posledné pilotné školenie, ktoré bude tentoraz zamerané na kritické myslenie. Sledujte nás pre viac informácií!
Projekt Smart vzdelávanie v knižniciach bez hraníc je realizovaný v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg VI-A Slovensko-Česko 2021-2027. Cieľom projektu je podporiť vzdelávanie prostredníctvom verejných knižníc zamerané na nové digitálne zručnosti nielen pre základné a stredné školy, ale aj pre širokú verejnosť.





